Najbežnejšia definícia ohľadom telemarketingu, ktorú možno nájsť v mnohých odborných knihách a internetových zdrojoch, je „predaj po telefóne“. V skutočnosti je ale pri hľadaní pravdy lepšie prestať doslovne prekladať tento termín a zamerať sa na jeho podstatu. Definícia a celé fungovanie je založené na koncepcii „marketingu“ - prieskumu trhu, ktorý zahŕňa desiatky možností a metód, ktoré sa pri tomto type marketingu riešia s pomocou telefónu. Efektívny telemarketing má tak mnoho tvárí. Zvyčajne sa delí na prichádzajúce a odchádzajúce hovory. Medzi jeho úlohy patrí tvorba (aktualizácia) klientskych databáz, získavanie informácií a údajov, určovanie, prezentácia tovarov a služieb, vymenovanie stretnutí a vyhľadávanie sponzorov. V prvom rade je však telemarketing vytvorenie obrazu a podpora lojality.Podnikanie alebo reklama cez telefón?Telemarketing, alebo podnikanie cez telefón, sa ukázal ako jeden z najziskovejších spôsobov, ako začať podnikať. Štúdie ukazujú, že predaj po telefóne je 10-krát lacnejší ako klasický predaj na mieste. Pri takomto znižovaní nákladov sa ušetrí aj produktivita práce a spoločnosť tak získa ďalší zdroj na svoj rozvoj.Ako sme už spomínali, je ho možno rozdeliť do dvoch typov: · prichádzajúce hovory- zhromažďovanie spätnej väzby od aktívnych zákazníkov a spracovanie žiadostí od potenciálnych zákazníkov;· odchádzajúce hovory - dotazovanie, hlasovanie a telefonický predaj.Dobrý telemarketing sa však aplikuje na každú jednu situáciu, vďaka čomu dokážete predať aj dobrú Viagru, zachraňujúcu nejednu situáciu. Dobrá príležitosť ako propagovať vaše podnikanieNapriek tomu, že v súčasnosti je telemarketing vnímaný väčšinou negatívne kvôli bezohľadným inzerentom, je to stále dobrá príležitosť propagovať vaše podnikanie.Telemarketing sa môže predávať v segmente b2c aj vo vzácnom b2b. Dáva vám náskok pred konkurentmi, je schopný nadviazať silný vzťah medzi podnikom a kupujúcim, ako aj sprostredkovať všetky užitočné informácie súvisiace s produktom alebo službou. Tak sa o tom presvedčte aj vy, pretože ide o jeden z najlepších a jednoduchých spôsobov, ako zlepšiť vašu komunikáciu so zákazníkom.