Dizajnové prvky, ktoré by nemali vášmu webu chýbať
- piatok, 22. február 2019
- PR články
Rovnaké skúsenosti platia aj pre používateľov počítačov a smartfónov. Zaujať na svojom webe môžete niekoľkými spôsobmi. Pomáhajú obrázky, písmo, obsah a prepojenia. Všetky tieto veci ale musia spolu vzájomne ladiť a fungovať. Zákazník sa na základe toho potrebuje orientovať a čo najrýchlejšie dostať k požadovanému zdroju.
Klasická offline reklama môže využiť služby špeciálnych rezacích plotrov, ktoré a starajú v reklame nielen o tie správne kontúry a rez. Na internete to musíte skúsiť a riešiť inak.
Jasná vizuálna hierarchia
Vizuálna hierarchia sa vzťahuje na organizáciu alebo prezentáciu prvkov v poradí ich dôležitosti a určuje, na čo by sa malo oko klienta zamerať. Podľa toho by ste mali riešiť veci aj na vašej stránke:
· hlavičky;
· registračný formulár;
· a navigačné prvky.
Tie používateľa ihneď upozornia, ktorým smerom by sa mohol vydať, a kde čo nájde.
Odstráňte vizuálny zmätok
Zanedbané rozloženia, ktoré vyzerajú, ako séria štvorcových blokov rôznych veľkostí náhodne rozdelených, sú vecou minulosti, pretože vizuálny zmätok je mätúci a nie je vám jasné, na čo treba zamerať pozornosť. Naopak, dobre organizované usporiadanie nasmeruje používateľa na cieľovú akciu, presne tam, kde ju očakávate. Zaistí vám to jedine premyslený a špičkový design manuál.
Potreba rýchleho načítania stránky a maximálna jednoduchosť navigácie sú určené výberom dobrej grafiky. Čistý, minimalistický dizajn alebo inak povedané "plochý dizajn" sa navyše vyznačuje ľahkým používaním.
Na tieto veci musíte mať vo svojom pracovnom tíme ale odborníka, alebo si prenajať služby reklamnej agentúry, ktorá sa o všetko v súvislosti s originálnym dizajnom postará.